シャマン

UZINA DE GANDURI » Internet » Google PageRank- O scurta istorie

Google PageRank- O scurta istorie

Google PageRank- O scurta istorie

update-google-pagerank.Internet.Gadget.Tutorials.Software news.Trips&Tricks.Fotografie.Gaming. Windows7,xp,vistaPageRank(PR) (expresie engleză cu traducerea Rangul Page) este un algoritm de analiză a hiperlegăturilor din Internet, folosit de motorul de căutare Google pentru a acorda o pondere fiecărui element dintr-o mulțime de documente interconectate prin hiperlegături, cu scopul măsurării importanței relative în cadrul mulțimii.” – sursa Wikipedia

Algoritmul PageRank(PR) a fost patentat de Universitatea Stanford (U. S. Patent 6285999) iar acum este un cuvant de rezistenţă în vocabularul  utilizatorilor  motoarelor de căutare si webmaster-ilor.

 

Larry Page şi Sergey Brin, studenţi la Universitatea Stanford, au dezvoltat teoria că un motor de cautare bazat pe analiza matematică a relaţiilor dintre site-urile ar putea produce rezultate mai bune decât tehnicile empirice utilizate anterior. Ei erau convinşi că paginile cu un număr mai mare de backlink-uri erau mai importante , aşa că au decis să investigheze teoria lor şi au pregătit terenul pentru primul motor de căutare . In 27 septembrie 1998, au fondat compania Google si termenul PageRank(PR) a devenit o marcă înregistrată a Google.

Conceptul de PageRank

PageRank (ulterior abreviat ca PR), este un număr (cu valori de la 0 la 10) pe care Google il oferă fiecarei pagini Web indexata.

Aceasta valoare se calculează folosind algoritmi complecsi care folosescteoria proceselor stochastice a lui Markov şi se bazează pe linkurile primite de o pagina web (valoarea PR, de asemenea, creşte cu creşterea numărului de link-uri catre pagina), dar, spre deosebire de Link Popularity, în loc de a lua în considerare doar cantitatea de link-uri primite, PageRank ia în considerare, de asemenea, valoarea PR a unei pagini, care oferă aceste link-uri. În practică, a primi un link dintr-o pagină care are un PR mare valorează mai mult decât a primit un link de pe o pagină cu un nivel scăzut de PR. Era un concept care parea a fi un pic obscur, dar  promitea să dea paginilor web o relevanţă mai mare in relatiile cu motoarele de cautare.

PageRank-ul unei pagini web nu indica pur şi simplu gradul de difuzare pe internet, dar indica si gradul de autoritate. PageRank-ul este un factor care ajută  determinarea locaţiei unei pagini web în rezultatele motoarelor de căutare, dar se pare că în ultima perioadă nu a prea mai contat. In functie de cat de optimizata este o pagina web, poate iesi la cautari inaintea unei pagini cu PR mai mare.

Update -uri de PageRank:

  • Iunie 2011-PageRank (PR) Update(????)
  • Ianuarie 2011PageRank (PR) Update
  • Aprilie 2010-PageRank (PR) Update
  • Decembrie 31, 2009-PageRank (PR) Update
  • Octobrie 2009-PageRank (PR) Update
  • Mai 2009-PageRank (PR) Update
  • Aprilie 2009-PageRank (PR) Update
  • Decembrie 2008-PageRank (PR) Update
  • Septembrie 2008-PageRank (PR) Update
  • Iulie 2008-PageRank (PR) Update
  • Aprilie 2008-PageRank (PR) Update
  • Ianuarie 2008-PageRank (PR) Update
  • Octombrie 2007-PageRank (PR) Update
  • Aprilie 2007-PageRank (PR) Update

Filed under: Internet · Tags: , , ,

8 Responses to "Google PageRank- O scurta istorie"

  1. […] Google PageRank(PR) update- O scurta istorie. 2011 (citește articolul original) […]

  2. Tare asta. Informaţii noi, nu am stat niciodată să caut o istore a PageRankului. Eu stau pe 4, mă întreb dacă voi atinge 5-ul.

    1. shaman says:

      E foarte bine 4. 🙂

  3. pescarul says:

    Din cate inteleg, algoritmul de calculare al PK-ului a ramas acelasi sau se schimba si el odata cu ceilalti algoritmi ai google-ului si de-aici toata nebunia cu SEO?

    1. shaman says:

      :)) Nimeni nu stie. Sau, aproape nimeni.

      1. pescarul says:

        Interesant, oricum ar fi, conteaza mai mult cand vrei sa faci ceva anume cu site-ul si in functie de ce vrei, sa plusezi. Daca ar stii toata lumea secretul, s-ar creea o anomalie si toata lumea ar avea PR de la 8 in sus. Deci e clar, google schimba mereu algoritmii, iar ca un site sa fie cu adevarat serios si cautat e suficient sa i se dea valoare umana 🙂

  4. […] Google PageRank- O scurta istorie […]

  5. […] In aceasta perioada compania din Cupertino a suferit mai mult de la vulnerabilitati decat Oracle, Google, Adobe si chiar […]

Leave a Reply

*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...